Dag 1: It’s not easy being green

Vegan-frukost var en baggis. Jag bytte vanlig mjölk mot sojamjölk och det var det: gröt och kaffe som vanligt*.

Lunch var det värre med. Någon annan tillagade min lunch och hade inte hört något om min vegan vecka. Alltså blev det korv och potatis.

Middagen blev bra: kantareller stekta i veganmargarin med pasta och en skvätt havregrädde. Havregrädde är bättre i mat:sojagrädde är alldeles för söt(och du kan inte salta dig till en bra balans). Tack vare Herr Doktor Atterman kunde jag dessutom bläddra i tyska Vogue till min middag. Danke!

Planerar även en efterrätt bestående av stekt persika och vaniljsojayoghurt.

-SG

* Såvida inte Expressens löp imorgon lyder” Frukt-chock: Äpplen är ett djur”

*

Kommentera

