Dag 6: Man Down (blodsockret är i botten)

Mellanmål. Ett av svenskans vackraste ord.

Vissa förmiddagar och andra eftermiddagar behöver man något mer substanstiellt än en kopp kaffe för att överleva tills det vankas lagad mat. Ett par tips(veganvänliga !)

1 pita bröd med lite hoummos och en riven morot.

1-2 riskakor med lite matfett och skivad/mosad banan på (måste monteras a la minute annars ser det ofräscht ut)

Frukt/Fruktsallad*

Sojayoghurt. Ev. med lite müsli till.

En mugg soppa och 1 pannkaka.

En skål ångkokta edamamebönor med salt (finns i en välsorterad frysdisk)

Sojalatte/chaisojalatte. Kanske i sötaste laget men väldigt mättande. Utmärkt mellanmål om man senare vill jogga eller yoga.

Ett par rutor mörk choklad (men ta en frukt också)

Många pratar med värme i rösten om en handfull nötter som ett bra mellanmål(och väldigt GI-rätt). Jag skriver det på listan men undviker det själv eftersom det ger mig dentalpanik.

-SG

*Frukt är inte godis. Den som började hävda det var uppenbarligen klumpigt vaggad. Folk som håller med är lättlurad. Frukt är inte godis- men gott ändå!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s