Tisdagsdrink: Grand central(Scandic)

I korsningen Vasagatan/Kungsgatan ligger nyöppnad Scandic Grand Central.  Hotellet i sig recenserades i Metro häromdagen(de öppnade i Söndags) Men baren då? Hur är den?

Jag gör gärna allmänheten en tjänst och med min vän Fröken A(ibland kallad fröken Å) så begav jag mig dit.

Drinkar testades: först drack jag något som var typ en aviation fast tequila och lavendel istället för gin och viol. Det smakade typ likadant. Som secondi blev det en Angels Share(tror jag). Wild turkey bourbon och crème de cassis med annat gott. En ny favorit.

Sen beställde fröken A in en White Chocolate Martini: Bartendern hade sjungit dess lovsång och vem kan man lita på om inte en bartender. De smakade, tvärtemot våra fördomar, jättegott. Jag fick bara en smutt eftersom den där drinken(och dess pendang Chocolate Martini) är typ laktos rakt igenom. Och vodka. Massor av vodka.

Om man ska gå någon annanstans en Nobis så är Grand Central en bra idé. Vi talar inte om att det är ett scandic.

Och jag som hade planerat ett långt inlägg om Cointreau….

-SG

Kommentera

