Bingo!

Igår blev det tur till stan för att prokurera nödvändigheter:

Kattgräs. Ronja är blandraskatt. En av raserna är uppenbarligen British Longhorn. Kossa Kisse!
Strumpbyxor till kvällens outfit.
Gin för att kunna göra mer slånbärslikör.
Den heliga skriften för att veta vad som är kosher den här veckan.
Dammvippa och krokar för vidare tavelupphängning.

 

Och sen plötsligt händer det. Vad skådar jag om inte venetianskt kaffe i ett skyltfönster.

Burken med en man i röd mössa är det jag svamlar om

Det är inte det kaffet jag hade köpt utan Caffé del Doge(tror jag det hette). Ett annat stort märke. Dalarö bageri heter butiken och ligger på Drottningatans övre del: nästan vid korsningen tegnergatan/drottninggatan. Det kaffet var jättegott. Köpte även med mig en baguette som smakade mums och hade bra konsistens. Dalarö bageri kommer nog bli en ny favorit.

-SG

Kommentera

