I’m on a roll (a Danish?)

Ok det är inte helt kosher att rippa en line ifrån ”Bad meets evil” bland det första man gör på förmiddagen men så kan det gå.

Efter en trevlig kväll igår så vaknade jag på gott humör. Efter en ”breakfast of champions:

french toast med bacon och färska hallon

så blev det fart i tanten.

-Uppdaterade ”vinterbonad ditt liv del 1”. Skrev ett par ord om teakolja. Jag kan inte nog understyka vilken räddning detta är för trämöbler. Det är som balsam. De återfår lyster och färg. Om möblerna är ordentligt skötta minskar ochså risken för att de får fläckar ifrån annat(NB:minskar-inte förhindrar). Finns på närmsta Konsum eler dylikt.

-Hittade dessa före/efter bilder i datorn. Hade antagligen tänkt att skriva om det underbara rengöringsmedlet i din salladsdressing: vitvinsvinäger. Vinäger+plastpåse+förkalkningar= rent duschmunstycke

 

 

 

 

-TMI: jag ger mig själv veckans fotbad (och sittdansar till ”I’m on everything”) när jag skriver detta. Bra vana. Fotbadandet alltså. Att lyssna på rappare som verkar ha tourettes är nog bara en indikation på dåligt omdöme.

-Jag hittade,via the sartiorialist denna ”fotoskola”. Kanske börjar bloggen se bättre ut snart…

-bytte sidhuvud: tack Herr Doktor för den fina bilden!

-SG

 

 

Kommentera

