Post-script

Det blev inte mycket mat på bloggen den här veckan. Vilket är för att jag inte har tid att äta varierat. Frukost bli mest mackor och kaffe. Brödet är,som vanligt numera, ifrån Dalarö Bageri. Jag äter mig igenom sortimentet och deras levain på vete och råg passar min frukost ypperligt.

Det kaffe jag dricker just nu är NK:s italiensk rost. Detta är första och sista gången jag köper det.

Lunchen blev pizza rester ifrån igår. Den smakade utmärkt även utan rödvin och reagge i bakgrunden.
Dessutom har de den snyggaste pizzakartongen.

Middag blir rester av lax och pressad potatis som Mamma skickade med mig när jag varit hemma hos dem.

Stod i panik nu på eftermiddagen och försökte svänga ihop matlådor inför helgen.

Vi får se hur de smakar.

Mera lavendel i mitt liv:

Hittade en bild i datorn på ingredienserna på min lavendel aviation

Årets kattkalender är i lavendeltoner. Hi5 på den.

 

-SG

 

Kommentera

