Tisdagsdrink: Mexican Mahattan gone nuts

Just nu pågår tydligen en cocktailtävling på Nobis. Jag hoppas att det går bra för dem. Själv har jag fått till min mexican manhattan med amaretto.

3,5 cl tequila blanco

1,5 cl röd söt vermouth

1 dryg barsked amaretto

ett par stänk bitter: angostura aromatic går bra, (min hemgjorda five-spice gick ännu bättre.)

rör i ett mixerglas med massor av is. Häll sedan upp i glas. Ska serveras med apelsinzest: helst ska man bränna av det lite med en tändare först.

Jag tog ingen bild. Så kan det gå. Jag var upptagen med att blogga julklappstips.

-Suss

 

Kommentera

