Beijing8 is great

En av mina favorit ställen i stan,övre delen av Drottningatan, har fått ett tillskott. Ett dumplingställe. Eller snarare,ett till. Kamikaze dumplings ligger inte långt därifrån. Jag skulle dock säga att Beijing8 är det bättre av de två ställena. Mina uppfattning grundar sig på

1.Trevligare och lugnare miljö att äta sina dumplings i

2.Mer prisvärt

3.Flera nyttiga side-orders

4.Sist men inte minst, bättre dumplings.

Jag gillar deras ank-dumpling framförallt. De har dumplings man kan köpa hem och ånga själv,dessa är av hög kvalité. En annan sak att köpa hem är deras plommon-och ingefärssås: mycket smak på den!

Detta är Beijing8s andra utpost i stan,sedan tidigare så finns de på Kocksgatan 52.

Mer information hittar ni här

jag fortsätter att äta dumplings över hela stan i ett försöka att vara metodisk. Detta sagt,så måste jag flagga för att det piroger som är de nya dumplings. Mer Krasnopolski FTW.

-Suss

4 reaktioner på ”Beijing8 is great

  1. ”Flourtanten en air av glamour och förfining.”. Vården borde ta in en konsult som du, för att få bukt med tristessen inom vården….Varför avskaffades flourtanten in the first place?? och hon har väl fått come back??

    1. Hon togs bort för att man trodde sig ha det här med karies under kontroll,eller så var det en kostnadsfråga. Men sen blev det dåliga tänder hos barnen och då fick hon dra på dig rocken igen. Gotham city var tydlugen nerlusat med socker och lampan med det lilla plastglaset lyste på himlen.

  2. Vi är väl metodiska även när det gäller piroger? Ser fram emot att prova deras dumplings man kan köpa hem. Är väldigt nöjd med att det refereras till två av mina två favorit-hjältar, flourtanten och Batman, i diskussionen.

    1. Jag ska sammanställa en pirog topp3 för Januari helt klart. Måste dock komma med dåliga nyheter: Klippet har slutat sälja pelmeni.
      Eftersom du är en av våra/mina flitigast läsare så smöras det hej vilt. Kommer snart att recensera afternoon tea på svenskt tenn för att fjäska får vår andra läsare(hej Ulrika).

Kommentera

