Skåpmat..

Det här är utseendet på en förpackning icke prisvärda dumplings. Jag kanske ska sikta på att skapa en bildresurs på dåliga resp. bra dumplings. Eftersom jag inte pratar språket/kan tolka tecknen är det svårt att rekommendera märken och smaker m.m(dessutom har jag svårt för namn). Jag går på hur förpackningen ser ut. Det är bra att ha en påse hemma av bra dumplings ifall veckan är lång. Det är en sån vecka nu.

En annan sak som jag hittade i min låda,på tal om dumplings, var denna artikel ifrån DN 15 Juli 2011:

 

Till artikeln har det listat 10 ställen med bra street food. Jag har inte testat allas deras tips(men jag ska) sen är vi inte riktigt överens om vissa. De som vi är överens om är följande:

Jin&Peeters: Dumplings,våfflor och Kyckling. Kungsholms strand 157(stängde tydligen 12/2 enl. deras hemsida. Jag är glad att jag hann dit ett par gånger iallafall. )

La Neta: mexikanskt! Barnhusgatan 2

Serrano: Mexikanskt! Kungsbron 4

Steam: you know how I love me some steam!

Jag ska försöka testa de som jag är obekant med från deras lista. Ska jag äta ute under 2012 ska det var bra mat!

-Suss

En reaktion på ”Skåpmat..

  1. Bildresurs låter utmärkt. Dumplings kan verkligen vara hit or miss. De där typ fiskskinnsdumplingens minns man med fasa tex.. coop visar sig dock otippat ha rätt habila, om än lite tråkiga dumplings.

Kommentera

