De är laddade,de är redo

Let the week begin!

Som jag sa: jag gjorde en ordentlig omgång ragu resp. potatismos. För utom 4 portioner ”allotment pie” så blev det

-4 portioner vanlig ragu. Jag tog häften till min ”pie” och lät hälften av ragun koka vidare med 2 dl rött vin, ett par rejäla skedar ajvar relish,2 rosenmarin kvistar och 2 vitlöksklyftor(så de smakar lite olika). Jag hade bara pasta till tre. Den sista kanske blir med ris eller så köper jag mer pasta någon kväll. Jag är heller inte främmande för tanken på någon sortss omelett med köttfyllning.

-2 portioner potatisbullar. Jag hade ner 1 dl riven parmesan,1 ägg och 0,5 dl vetemjöl i ca 3 dl potatismos. Salta och peppra. Jag tillsatte sen 0,75 dl finhackad och fräst fänkål som jag hade hemma. Tänker mig att detta smakar gott med creme fraiche,bacon och sallad. Något åt det hållet.

Veckan kan börja mina matlådor är på plats.

-Suss

Kommentera

