Sjukdom dag 3/ I dream of take-away

Det ser ut att bli ännu en strålande dag i Stockholmsområdet. Som gjord för promenader och uteserveringar. Dock inte för mig: det blir ännu en dag på soffan med näsdukar i hand. Halstabletterna håller jag mig ifrån. Magont och illamåendet igår sätter jag upp på deras nota.

Karantän är inte kul: jag skulle mycket hellre var på snickarbacken drickandes en flat white. Jag får låtsas att björken utanför mitt hus är grenen i deras tak.

Eller Mellqvist kaffebar på Rörstandsgatan. En av mina absoluta favoritkafeer. Stan godaste mackor. Jag skulle kunna smitta ner ett par människor för en av deras mackor. Inte mycket till aptit just nu men en leverpastejmacka på det mörka brödet med russin får det att vattnas i munnen på mig. I ärlighetens namn så är sojalatten inte alltid tiptop men deras bryggkaffe är ypperligt.

Eller en tur på Södermalm? Ett svårt val mellan det alltid trevliga ”Drop Coffee”( believe the hype säger jag bara) och det där stället som ligger på St. Paulsgatan(mitt emot Salvation Tattoo) och bara heter ”Kaffe”.

Sorelle espressobar ligger inte alltför långt härifrån. Och nära ett apotek, kan det ursäkta en utflykt kanske?

Till mitt hemmakaffe läser jag den i sin enkelthet briljanta bloggen ”My daily coffee” och funderar på när exakt min oft’ planerade New York-resa ska bli av.

-Suss

2 reaktioner på ”Sjukdom dag 3/ I dream of take-away

Kommentera

