Blogs&Bitters

Tydligen var det ”world gin day” igår. Jag insåg detta när jag kollade Trader Magnus blogg så här till morgonkaffet. Dags att skaffa smartphone så jag har bättre koll på RSS-flödet. Nu drack jag gin igår, och bloggade om gindrink, så känner att jag är  firade även om jag inte visste om det. Min själ har koll på sånt.

En annan drinkblogg värd att lägg i RSS-flödet är ”Bitters&Twisted”. Jag fick tipset från en bartender. Det första inlägget jag läste var om hur illa det kan bli när amatörer håller på själva, från hygiensynpunkt. Undrar om han ville säga något med det tipset? Fast ett inlägg på den här bloggen om sterilisering av burkar mm. vore en idé. Speciellt när det ska syltas och saftas. Sånt där är inte självklart för alla.

Nu är det dags för en till kopp kaffe, lite bollkastande med katterna och jag kanske borde bosta håret innan jag går hemifrån.

-Suss

Kommentera

