Tisdagsdrink:Hello?! Is it tea you’re looking for?

Så kom då dagen T. Jag hade druckit upp i stort sett allt te, utom en liten skvätt av ”diamond jubilee-blandningen”.  Glad i hågen gav jag mig av till NK för att införskaffa nytt. Det blev bara två sorter; Old english earl grey som är en av mina earl grey favoriter( även earl grey de luxe värmer mitt hjärta) och 0,5 hg Jasmine pearls. Alltid när det ska ätas asiatisk mat så divideras det om olika vita viner som ska passa eller öl eller vad det nu är. Vet du vad som alltid passar till asistisk mat? Ett riktigt bra grönt jasmin te. Jasmine pearl kostar en del men räcker länge.

Än så länge så tar jag av mina egna mynta plantor och gör te av som ett koffein-fritt alternativ. Till hösten kommer jag införskaffa rooiboos champagne som jag gillar mycket. Sen tänker jag unna mig te ifrån Mariage Frères(som finns att köpa på bl.a. Chaikana); det blir ”Casablanca” som är grönt te med bergamott och mynta. Mer te än så behöver jag inte hemma. Om nån skulle ge mig en burk ”the sur le Nil”(eller troligare att jag skulle köpa en burk till mig själv som belöning för något jag gjort) så det inte hela världen.

Less is more.

-Suss

Kommentera

