Tisdagsdrink; Books&Booze

Jag greps av städmani igår. Det har med höstterminen att göra helt klart. Jag började även sortera i in dator. Jag har sparat för mycket bilder av barvagnar och bibliotek. Det är alltid det jag vill veta i ”hemma hos reportage”; vad finns i baren? och vad finns i bokhylllorna?. Baserat på detta dömer jag folk hårt formulerar jag mina omdömen. Jag får underliga blickar i tunnelbanan när jag sitter med tidning på sniskan för att kunna läsa titlarna  på bokryggarna som fotograferats.

ifrån Harpers bazaar November 2011, vet inte vilken blogg jag hittade den på

Någon gång i livet vill jag ha ett bibliotek hemma. Jag tycker jag har förtjänat det.

vet inte vart jag hittat den här heller

Gärna med öppen brasa.

Ja, jag fotar tidningar. Hela tiden. Min skruttiga mobiltelefon har en fantastisk kamerafunktion och en specialinställning för att fota dokument. Så jag tar bilder på barvagnar,bibliotek och snygga kläder när jag sitter i diverse väntrum/kafeér med bra gratistidningar. Känns lite hemlig agent faktiskt. Här ser vi en schysst barbuffé; glas med mera är ifrån Ralph Lauren. Utanför budget men ack så snygga. Hendrick’s gin,Fläder likören St. Germain, 10 cane rom och vin för de som hellre vill ha det. Jag har lärt mig av erfarenhet att man inte ska ge gäster för mycket val. Fast varje gång jag ska kasta kalas tar min experimentlusta överhand.

Och tekannor. Jag har en massa bilder på tekannor. Just detta är en bild på konstnären Joana Vasconcelos staty/installation. Just nu står den utställd på Waddesdon Manor i Buckinghamshire. Den har även varit placerad på en innergård på en hotel i Paris. Den är vacker att se på, och jag kan inte tänka mig något annat än att den blir vackrare av att omges av grönska. Konstären har skrivet om verket att det är resultatet av tankar kring tedrickning som social aktivitet men också  värderingar och politik i detta.

Och nu  behöver jag en kopp te. Sen ska jag fortsätta städa.

-Suss

 

 

Kommentera

