Manic Monday

Måndag betyder städning. Denna måndag var jag dessutom ledig så jag kunde ägna min balkong lite uppmärksamhet i det vackra vädret. En lärdom till nästa år är nyttan av persilja,mynta och luktärt i balkonglådorna.

Trots att jag knappt gett den vatten har det grönskat vackert och varit väldigt gott. Just persilja och mynta använder jag i mycket av min matlagning. Det är snart dags att skörda.

På något sätt tänkte jag konservera lite av min örtagård för att njuta av under höst och vinter. Just mynta och persilja återkommer flera gånger i kokboken ”Casa Moro”. Ikväll blir det research,skrivande av inköpslistor och ett försök att bestämma i vilken ände jag ska börja. Jag vill äta nästan allt i den här kokboken. Utom bläckfiskrecepten. De struntar jag i.

-Suss

Kommentera

