Tips från coachen; Heston hälsar

Var det någon annan som såg matlagningsprogrammet med mästerkocken Heston Blumenthal som gick på SVT i somras?

Två saker lärde jag mig som jag haft mycket ”nytta” av;

1. Fräs en stjärnanis med löken i din Chili con carne. Jag pratar nu om en tex-mex chili som har betydligt färre ingredienser en en ”riktig” chili. Typ min snabb chili med färdiga böner på burk och quorn. Men en liten stjärnanis eller två ger ett bra djup och lite rökighet.

2.När man gör tomatsås på färska tomater så gör man rätt i att kasta ner den gröna kvisten också, och låta den koka med.Härlig fräschör i slutresultatet. Blad och kvist är där mycket av den doft man förknippar med tomater sitter ,så det är kanske inte så konstigt.

 

Kom nu ihåg att ta upp stjäranis och tomatkvist ur respektive kastrull innan servering.

-Suss

Kommentera

