E.A.T, Vogue,Love

Jag har varit på E.A.T i Mood-gallerian förut. Då gick jag därifrån missnöjd. När jag i fredags blev hungrig och befann mig i närheten och bestämde mig för att ge det en andra chans. Jag gillar idén och det vattnas i munnen när jag läser delar av menyn.”Upp till bevis” kände jag. Den här gången var E.A.T markets nudlar ypperliga.

E.A.T har dels en restaurang och dels en ”market”; alltså en mer öppen servering som ligger som ett torg inne i Mood. Jag har båda gångerna varit på just ”market” delen.

Den här nudelrätten, med kokt kyckling,grön chili,kål och massor av sesam, var krispig och god. Aromatisk men också väldigt fräscht. Perfekt en regning dag. Man blir mätt men inte däst. Annars kan det vara lätt att trösteäta lite tyngre saker….

Eftersom jag dessutom var i storstaden för första gången på ett ganska bra tag så passade jag på att njuta av dess ”frukter”; snittblommor,kaffe i pappmugg och utländska modemagasin. Enligt brittiska Vogue så är pingis på modet igen. Hjärta det.

-Suss

Kommentera

