Eat in review v.44(och 43)

Jag har känt mig lite såhär i veckan

Antagligen för att jag ätit för få såna här;
Max BBQ-burgare. Mellan två bröd får man ost,bacon,en rejäl bit kött,majonäs,saltgurka och lökringar. Vi tar det igen, lökringar på själva burgaren. Min första reaktion när jag åt den var att den som kom på det här borde få ett fint pris, och kanske ett litet straff också.  Det är precis lika bra som du tänker dig. Jag fick i mig två på 48 timmar.

 

 

 

 

 

 

Utöver det så blev det asiatiskt, inga överraskningar där.

Det lilla sushistället vid tunnelbanan har börjat med dumplings.

Vegetariska dumplings är sällan särskilt spännande tyvärr men dessa smakade bra.

Habil misosoppa.

 

En riktigt bra asiat var däremot den vietnamesiska restaurang som jag och

fröken A besökte förra torsdagen.

”Taste of Vietnam” ligger på Södermannagatan 8

(men expanderar snart till lokalen bredvid och

kommer då ha adress Folkungagatan 84).

Fröken A. var nöjd med sin Pho, jag var väldigt nöjd med min tofuwok.

Många ställen steker tofun för hårt och då blir den seg.

Här var den mjäll och grönsakerna krispiga och smakrika.

En bra lunch, är sugen på att kolla middags utbudet någon kväll. Jag återkommer.

 

-Suss

Kommentera

