My bar is your bar

Jag jobbar på ett träddiagram för att göra det enklare för alla att veta vad de vill ha. Tills vidare får vi prata lite om att vara en god gäst.

1. Behandla personalen med respekt. De är proffs så det finns ingen anledning att vara otrevlig.

2. Bästa sättet att få kontaktnär det är mycket är; ögonkontakt. Det är redan hög volym i en bar så det enda du behöver skrika är din beställning.

3. Ha ett hum om vad du och ditt sällskap vill ha(det är här mitt träddiagram kommer in i bilden). Bestäm på en gång om ni ska betala eller om ni vill/får öppna en nota.

4.Acceptera att saker och ting ibland tar tid och kan gå fel. Det händer alla. Om det är något fel med din cocktail så påpeka sakligt. Personalen kommer troligtvis åtgärda det.

5. Om det är dålig service behöver du inte gå dit igen. Som tur är.

6. Dricksa. Då kommer personalen ihåg dig. Även om de skulle ge lite rabatt(eller t.o.m bjuda på något) så dricksa. 10-20% beroende på  vad du tycker det är värt. Serviceavgift går inte direkt till personalen, jag vet inte vem som startade det ryktet.

7. Var hövlig mot de andra gästerna. Om någon är otrevlig mot dig påkalla personalens uppmärksamhet så tar de itu med det.

8. Sno inte saker.

9. Bli inte för berusad.

10.  Återigen; var trevlig mot personal och andra gäster.

-Suss

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s