Julklappstips; Papper papper, ta i trä

Idag så drar jag igång den andra årliga julklappsguiden. Måndag,onsdag och fredag blir det shoppingtips. Den andra dagarna blir det något annat.
Vi börjar presentguiden i mina ”trakter”; papper. Jag är pappersfetischist och tänker inte be om ursäkt.

1. Prenumeration;

Jag har sagt det för och säger det igen. En tidningsprenumeration är en bra present. ”Styleby” till den modeintresserade,”Filter” till nästan vem som helst,”Offside” till fotbollsgalningen osv. Tidningskungen är ett bra urval och det är hög tid att beställa nu så att tidningen börjar komma i Januari.

2. Biljetter till något roligt;

Upplevelser brukar uppskattas. Konsertbiljetter,biobiljetter eller flygbiljetter. Att göra roliga saker tillsammans är ovärdeligt.

3. Hermés scarfkortlek;

Den kostar 150 kr och finns att köpa på Hermésbutiken inne på NK. Ett säkert kort. De snygga och smarta sätten att knyta sin scarf på kan man använda på en scarf som inte är från Hermés(även fast det givetvis blir bäst så).

4. Böcker;

Något snaskigt eller spännande att gotta sig med i mellandagarna? Hårda paket är roligast tycker vissa. Grace Coddingtons memoarer släpps i tid till jul. Än så länge finns de bara på engelska men för den modeintresserade går det inte att missa den legendariska moderedaktörens bok. En klassiker som ”Hobbiten” av J.R.R Tolkien kanske kan intressera nu när den kommit som film. Eller George R.R Martins serie ”Game of Thrones” (Sagan om Is och Eld på svenska). Det snackas forfarande om ”Femtio nyanser av honom” av E.L James som kanske kan värma? Liza Klaussman har skrivit den läsvärda ”Tigrar i rött väder”. Deckare vet jag inte mycket om men de brukar vara populära de också. Kokboken ”Plenty” av Yotam Ottolenghi har jag gett till två personer i present och de verkade nöjd. Jag är sugen på den själv helt ärligt.

Eller kanske bara en vacker bok; The Sartorialist har släppt ännu en bok med gatumode. Ny stil 2013?

5.Pengar;

Cash is king. Man ger liksom möjligheter.

6. Anteckningsböcker;

Smythsons anteckningsböcker säljs numera på NK. Annars är en resejournal kanske något till de som gillar äventyr. På så sätt kan de som inte bloggar( såna finns tydligen) dokumentera vart de blev sjuka av maten och vart de åt bra, och minnas det eller dela med sig av informationen. En snygg telefonbok så att folk har back-up ifall telefonen strejkar.

7. Kartor;

Kanske mer vad jag skulle vilja ha. Men jag ger bort dem ibland också. Den här fanns på Posh Living på Sveavägen för typ 200 kr(utan ram).

IMG_0445

-Suss

Kommentera

