Päls&Fjädrar

Pälsfilt är det svårt att leva ett bra liv utan; finns på Hemtex mm. Priset varierar men man får vad man betalar för. Billig fuskpäls börjar fort se sjavigt ut. Pälskuddar däremot bör undvikas. Den här däremot;

En liten räv! Med lurig blick! Spiti inne på Mood gallerian hade flera kuddar med trevliga djurtryck.

Appropå djurtryck; Ugglor har blivit mäkta populärt de senaste åren.

Den här fågeln, med oimponerad min, kanske vi alla behöver? Som ett externt dåligt samvete? Kudden dömer din gärningar,hårt. Fann den på Mio möbler.

Lite beskedligare fåglar fanns på R.O.O.M i form av glasunderlägg.

Det fanns två olika ”set” med fåglar. Detta och sen ett som innehöll den här;

Att använda till ovälkomna gäster/ någon som druckit för mycket. Fantastisk min.

Denna vackra bricka hittade jag inne på en annan av butikerna på Mood; den med lakan och handdukar. Jag har på andra ställen i stan typ R.O.O.M sett förpackningar med julgranskulor i form av ugglor vilket också skulle kunna vara något. Eller ugglevaser; det finns en vit ca 20 cm hög som säljs på flera ställen i stan. Funkar som staty och vas.

Mr. Owl Sugar Bowl

Den här sockerskålen, som finns här, är av den kitschiga sorten. Även sånt behövs ibland. Finns med matchande gräddsnipa. Sen finns det en större karaff där också, med ugglemotiv om än inte lika färgglad.

Kaxiga fåglar : personligheter och relationer i fågelvärlden (inbunden)Jag gillar fåglar. Det gör Brutus Östling också. Hans bok är en höjdare. Den finns på min önskelista, och fler människor skulle uppskatta den tror jag.

Jag vill också slå ett slag päls i form av  schyssta sminkborstar; Laura Merciers säljs på Cow på Mäster Samuelsgatan och inne på NK. Speciellt ”pony”-borsten gör en snygg ögonsminkning lätt. Annars tror jag att Kicks eller Åhléns kan ha bra grejer. Att dyra märken fortfarande skickar med dåliga applikatorer med sina produkter är knasigt. Det finns förstås undantag men de är få.

Även bra hårbostar gör livet lättare att leva; Mason Pearson är borstarnas Rolls-Royce(kostar 900 kr och uppåt) men de GHD(kostar 250 kr och uppåt) är jag jättenöjda med. Andra produkter för att ta hand om sin egen ”päls” kanske är något. Efter ett impulsköp av produkter från ”Percy and Reed” är jag lyrisk. Få dåliga hårdagar numera med deras ”no oil-oil och bra borstar. Finns på NK Kosmetik.

-Suss

Kommentera

