Julklappstips; Shine bright like a diamond

Att köpa riktiga diamanter till vänner och bekanta får anstå tills man vunnit på lotto. Men det är en intressant form. Jag blev mycket förtjust i det här smycket som heter ”Diamonds are forever”.10964_small2Det kan man köpa på Rädda barnens shop för 479 kr. Då går vinsten till Räda barnens verksamhet. Jag hade gärna rekommenderat något ifrån smyckestillverkaren ”Dadas’ diamonds” men de verkar inte var aktiva längre.

Ett annat smycke,som är svart som kol och med vackert slipat glas,hittade jag på Smiley Vinatge på PUB.

IMG_0465

Det jag syftar på är det fyrkantiga med skön Art Deco-vibb i förgrunden. Men det finns massor av snyggt i den där lådan ser jag nu  när jag tittar på bilden.Ca 200 kr.

En annan variant är Mujis isform som ger diamantformade bitar. Kostar runt 200 kr.

Eller den här  ”glödlampan” som ser ut som en diamant.

11882163-origpic-9983ce

Kostar 295 kr och finna att köpa här. (Fast den är slut och kommer igen i Januari).

När man är inne på ämnet diamanter så kan man även tänka sig filmen ”Diamonds are forever” med Sean Connery som  James Bond. Eller kanske en annan Bond film. Snubben är hård liksom….

Låten ”Diamonds are a girl’s best friend?” är mest känd från  filmen ”Gentlemen prefer blondes” med Marilyn Monroe i huvudrollen. I filmen”Moulin Rouge” så sjungs den av Nicole Kidmans karaktär Satine. Något att titta på i mellandagarna.

Kanske biljetter till Rihanna konserten i Juli? Eller bara singeln ”Diamonds”.

-Suss

Kommentera

