Eat in review v.52

Det började med julmiddagen(som jag skrev om i fredags) och sen blev det rester hela veckan. Pytt i panna på merguez, kycklingsallad med cous-cous, varm macka med halloumi och morotssallad.

Kycklingskrovet  kokade jag  buljong på till  soppor nästa vecka. Nej, jag tänker inte detoxa i Januari men det känns som jag har en förkylning på gång.

En annan sak som jag upptäckte var att det i år fanns färdig laktosfri risgrynsgröt att köpa. Lycka. Att göra risgrynsgröt på risottoris är inte samma sak, att koka risgrynsgröt på laktosfri mjölk själv för max två portioner känns knappast värt besväret.

Desutom tycker jag att risgrynsgröt smakar bäst stekt som små plättar med lite sylt och en skak kanel.

Det blev nån macka på Albert&jacks i förbi farten, och en kaffe på Esias. Båda hade bra kaffe.

-Suss

Kommentera

