Weekend update/ Eat in review

Efter att ha fnulat med granatäpplena så tittade jag återigen i min ”Drinks” av Tony Conigliaro. När jag bläddrade hittade jag ett recept på grenadin trots allt. I index stod det inte under G som i ”grenadin” utan H som i ”homemade”. Index fail!?

På matfronten har det blivit mest två saker; spaghetti bolognese och fiskgryta med. Jag rensade ur kylen rejält på nyårsafton och gjorde en rejäl omgång av varje. Passade på att städa kylen och frosta av frysen i samma veva. Ska även göra en räd i kryddhyllan snart. Jag tror att det ligger saker där som helt tappat smaken.

Sen blev det ett besök på Mäster Anders. Mycket bra, som alltid. Funkar i alla lägen och väl värt den lilla omväg det kan vara ifrån city. Bra stämning, prestigelöst samt stabilt kök och service.

-Suss

Kommentera

