Drink in review v.6

Det blev ett besök på Nobis.Oplanerat men inte oväntat.

Av olika skäl så är min årliga kinesiska nyårsfest inställd. Den infaller idag,10/2, och kineserna började fira dagen innan. Jag och Fr. A tog oss en klassisk champagne cocktail redan i fredags för att fira övergången ifrån drakens år( inte ett av mina bättre år) till Ormens år( nu vänder vi blad).

IMG_1068Sen blev det en ”little Italy” för mig; jag är väldigt glad att det finns Cynar på Nobis(äntligen!).  Manhattan är en av mina favorit cocktails och dess variationer gör mig alltid glad. Cynar( en kronärtskocke-baserad amaro) gör den ännu mer örtig och silkig. Serverades dessutom med två körsbär;sött och smakrikt är min melodi. Fr. A tog en ”mezcal Martinez”; allt blir bättre med mezcal.

-Suss

Kommentera

