Drinknördarna/självinsikt

På min köksvägg hänger denna;

IMG_1135Jag ryckte den ur Svenska Dagbladet 1996, då mest för att jag tyckte Kristian Russells illustration var snygg och lite skojig. Den har hängt med ifrån flickrummet ända sen dess. Jag tycker forfarande att den är snygg men ännu roligare. Pratbubblan lyder; Strunta i mod-ackorden,försök ta ett g-fiss istället för A7:an(osv i samma stil.reds.anm.) .Det blir en ball Herbie Hancokc-pryl i 7/13-takt. Texten där ner  lyder; Jazznördarna är skolade,lyssnar på alldeles för mycket fusion och har aldrig fel. Under inspelningen av jingeln till ”Lingo” höjs ambitionsnivån ..öh..något.

När jag tittade på den igår, när jag höll på blanda en drink till ett experiment, slogs jag av att det skulle kunna gälla mig.

IMG_1131

Hon har läst cocktailböcker, gör sina egna bitters och har aldrig fel. Under blandandet av en ”Dry martini” så handlar det inte om cocktails längre,utan livet.

Något tillspetsat kanske.

-Suss

2 reaktioner på ”Drinknördarna/självinsikt

Kommentera

