Kunde inte låta bli…

Alla har fått nippran på lavendel och olika varianter på torrr vermouth/aperitif. Så även jag. För mig blir det naturligt att arbeta mig vidare i rabatten. Jag ger er ;

IMG_1791Lillet blanc infueserad med rosenknoppar. Jag lät 5-6 knoppar ligga i 1 dl Lillet i ungefär 3 timmar bara som en testomgång; är avvaktande positiv till resultatet. Tror att  en sötare bassprit, lillet blanc eller kanske Martini bianco,  är bra. Det blir lite fruktigare och blommigare. Gjorde en tequila-drink på det här i lördags och tyckte det blev bra om än subtilt. Tror att färska rosenblad skulle bli ännu bättre men det får vänta tills sommaren. Överväger att testa med torkad jasminblom. Vi får se.

-Suss

Kommentera

