Tisdagsdrink;Suss,liemannen och skattmasen gick in på en bar..

Det brukar heta att det finns två saker du inte kan komma undan; döden och deklarationen. Senast den andra maj i år ska deklarationen vara inne. Döden kommer när den kommer.

”Death&taxes” är namnet på en cocktail som varit på allas läppar under det första kvartalet. Jag babblade om den här. Den hade passat nu. Men istället blir det en ”Income tax cocktail” som jag hittade i en av mina drinkböcker.

IMG_1902

Income tax cocktail;ger 1 drink

2 cl färskpressad apelsinjuice

5 cl gin

1 dryg barsked söt vermouth

1 dryg barsked torr vermouth

1 stänk angostura bitter

för servering;

kylt cocktailglas

apelsinzest

1. Skaka alla ingredienserna i en isfylld shaker.

2. Sila ner i glaset. Twista apelsinzesten.

3. Servera!

När jag gjorde den här så kändes det väldigt bekant. Det här är en ”Bronx med angostura i” tänkte jag. Även fast jag gjorde den exakt som i boken,och inte som jag tyckte att en ”bronx” smakade som bäst, så blev det en bra cocktail.

Vad gäller deklarationen så behöver jag inte bekymra mig så mycket. Förenklad självdeklaration är det som gäller. ”Mo money, mo problems

-Suss

Kommentera

