Rabarber round-up

Rabarber börjar dyka upp i butiker och i rabatter. Jag älskar rabarber. Jag verkar vara ganska ensam om det, flera gånger den senaste veckan har jag hört orden” om jag hade vetat det skulle jag tagit med åt dig, jag har hur mycket som helst och gör inget med det”. Varför inte?

Ugnsbakad rabarber med jordgubbar (eller andra bär)smakar underbart. Recept här.

Annars kan man koka saft(recept här) och använda i en rabarbergimlet( ytterligare en hänvisning) eller kanske en bubblande sommar cocktail;2 cl bra rabarbersaft i botten på ett glas. På med champagne/prosecco/mousserande och toppa sedan med apelsinzest. 1 droppe Angostura bitter  är en idé men inte en nödvändighet.

Om det nu dyker upp mer rabarber, och jag orkar koka saft, så blir det nog fler rabarberdrinkar.

-Suss

Kommentera

