Mucho gusto!

Mer ifrån festen;

-Min ”Mexopolitan” var helt enkelt en Cosmopolitan fast med hibiskusdryck istället för tranbärjuice.

-Årets flip var en likadan som förra året fast med lite chokladbitter i.

Tenderonin har vi pratat om förut.

Kvällens stora succé, förutom klassiska Margaritas, var dock min flytande sallad.

En romdrink är alltid bra att ha på menyn tänkte jag. Det går hem sa jag till mig själv. I det här fallet blev det en drink som kan beskrivas som kärleksbarnet av en Mojito och en sallad.

Liquid sallad; ger 1 drink

5 cl ljus rom

1 cm gurka, kvartad

2 cl bergamottsockerlag

1 liten bit grön chili

2 cl limejuice

för servering;

tumblerglas

krossad is

1 myntakvist

1. Muddla rom,sockerlag och chili i glaset.

2. Tillsätt limejuicen.

3. På med krossad is. Dekorera med mynta.

Det blir nice. Fräscht med en bra balans. Gurkan svalkar och chilin hettar på. Söt och surt med sockerlag och lime. Och en rejäl romkick på det.

När kvällen gick mot natt så började jag improvisera. Experiment vi minns;

-en negroni på mörk rom,portvin och campari.

-Martinez på jasmin pearls infuserad-grappa,torr vermouth och domain de canton.

-varianter på ”Secret lover”. Fast all punsch gick inte åt. Aargh…

-Suss

Kommentera

