Once you pop, you can’t stop

 

Är det fest vankas det bubbel. Ljudet av en kork som smäller av är bättre än ett startskott i löptävlingar. Som alltid när jag leker bartender så vill jag ha en bubbel-cocktail på menyn. Den här gången blev det en drink som tog smakerna ifrån en ”Paloma” och metoden ifrån en ”French75”. Ungefär. Jag använde rosenvattensockerlag istället för vanligt socker eftersom jag har #rosenvatteniallt.

French Paloma; ger 1 drink

3 cl grapefruktjuice; helst utan fruktkött

2 cl rosenvattensockerlag

3 cl tequila

6 cl väl kylt mousserande vitt vin; prosecco funkar utmärkt

för servering;

champagneglas eller tumbler(beroende på vad du gillar)

1. Skaka  juice,sötningen och tequilan i en isfylld shaker.

2. Sila ner i glaset. Toppa med proseccon.

Den här fungerar även att göra som bål om du har ett sätt att hålla den kyld på. Väldigt gott och läskande blev det. Som alltid strävar jag efter balans och det tycker jag det blev här; både blommigt och bittert.  Det gick ett par flaskor prosecco så jag tror att jag inte var ensam om att gilla den. I slutändan var rosenvattenlagen slut och jag drog till med flädersaft. Också bra.

-Suss

Kommentera

