Cups of tea, cups of joy

Jag har pysslat. Jag passar på när jag är på landet och kan använda mig av föräldrarnas snickarbod. Första projektet blev tekoppar med fot. Jag har sett sådana i inredningstidningar och på bar. Sen läste jag att det inte var så svårt att göra själv och bestämde mig för att göra ett försök med gamla bistroglas och det överflöd av tekoppar som finns i mitt hem. Jag kollade på de som jag sett användas på bar; de verkar vara skurna med vinkelslip eller dylikt. Då får man en större yta att limma på och ett stabilare glas. Men det är en större operation än det jag gjorde. Jag följde istället instruktionerna som jag fann via bloggen Apartment therapy. Det är egentligen inte ett svårt projekt men det krävs lite övning. Glasskärare finns på Claes Ohlsson för 69-99 kr. Att få ett ”rent” snitt på glasfoten är ganska svårt. På mina åtta glas var det ingen som blev perfekt; jag fick slipa det sista. Kom ihåg att köpa slippapper. Jag använde glaslim som rekommenderat men glasen är ganska sköra trots det. Diskmaskin är inte ett alternativ. De är fortfarande roliga at ha. Nu när jag har utrustningen och lite ”know-how” finns det risk att det blir fler.

-Suss

20130714-114434.jpg

En reaktion på ”Cups of tea, cups of joy

Kommentera

