Snacks..

IMG_3056Jag var på Öland förra helgen och upptäckte ett nytt tilltugg: öländska bönchips. Enligt baksidan på påsen försökte odlarna göra falafel på bönor men fick fram det här istället.

Jag testade tre smaker; Sommarparty,Franska örter och Chilidill. De sista var mina favoriter.

De är dyra, 20 kr för en liten påse, men väldigt mättande. De är laktos- och glutenfria. Jag vet inte vart de finns att köpa i Stockholm men kommer hålla ögonen öppna. Smaksatt tilltugg är ofta hors jeu för mig pga tillsatser men det kan vara trevligt att variera sig från potatischips(ev. dyra salt&vinäger varianter) någon gång.

-Suss

Kommentera

