Kalla fötter? Varmt hjärta!

Som den frusna varelse jag är så blir det fårskinnstofflor,filt och varma drinkar under den svenska vintern. Nån gång kan jag våga mig ut men då ska det vara något speciellt. Borta bra men hemma bäst…

Mina varma gin&tonics är bland det bästa jag gjort. Årets kininsyrup är prêt-a-buver. Måste bara köpa gin så är det klart sen.

Alla varianter med alkohol och choklad som jag testat har funkat fint. Toddies är också bra; äntligen får jag användning för all saft som jag kokar. The backyard bartender gjorde en djupdykning i ämnet ”toddies” som jag rekommenderar. Sen kommer snart de rödvinsbaserad varma dryckerna. Även där har jag varit och klåpat.

-Suss

Kommentera

