Drinks in review: Art in the age/Sage

IMG_3557Den här fina flaskan fick jag i födelsedagspresent ifrån Amerika. Den går inte att få tag på i Sverige men jag ville ändå skriva ett par ord om den eftersom jag gillar producenterna etos.

De som ligger bakom kallar sig ”Art in the age of mechanical reproduction”. Bara namnet är poesi.

Om vi då bortser från den fina marknadsföringen och den genomtänkta grafiska profilen: hur är innehållet? Tanken bakom just ”Sage” förklarar de fint i sin lilla film.

Den luktar kryddig gin. Den smakar väldigt mycket salvia initial men det mjuknar sedan och de andra ingredienserna kommer fram,lite lavendel, lite fläderbär.

Jag har testat ett par drinkar: Dels en fantastisk Negroni. ”Sage” gifter sig väl med söt vermouth och Campari. Allt det örtiga blir en smaksyomfoni för oss som gillar det. Jag drack även den bästa G&T jag druckit. Och jag har druckit fyra stycken nu så jag är expert( det blev Fevertree tonic BTW). På inrådan av deras hemsida, och efter som min gamla nemisis G&T blev så bra, så testade jag en Bloody Mary. En drink som inte är min favorit. Inte den här gången heller. I’m staying clear of tomatjuice hädanefter.

Min poäng är väl att är man i USA kan man leta efter en flaska. Åt Fröken Anna har jag redan hällt över lite ”Sage” men hittar hon Art in the Age ”Rhubarb tea” så är det bara att slå till *hint hint*

-Suss


*Utom en gång per år då jag dricker den årliga ölen.

Kommentera

