Julklappsguide: Mor,Mormor and More ladies

-Något jag alltid brukar rekommendera som present är ”Knotting cards” ifrån Hermés. Det är helt enkelt 20-talet kort med instruktioner om hur man knyter en scarf. Det är tänkt att användas till deras egna scarfs men andra funkar lika bra. Kostar 100 kr och finns på Hermés på NK.IMG_3793-Jag har redan sagt något om Rituals-boxen som finns på NK men jag tycker att det var väldigt prisvärt så jag säger det igen. 375 kr för allt det där är en bra deal.IMG_3724-Någon gång kan väl lilla Mamma skämma bort sig själv. Men mammorna numera har mycket att stå i, speciellt de i Stockholm(minst 3 barn!!). Lösningen heter Dayspa som ligger mitt på Östermalm. Ge ett presentkort så kan hon unna sig många små lyxstunder.

-En handkräm av god kvalité är också något att ge bort, kanske med lite handdesinfektions gel som komplement så här in vintersjuketider. Other Stories gör en bra handkräm men den kan bara köpas i deras butik. Andra märken att satsa på är  L’occitane och Clarins. Finns lite varstans( I mean NK).

– Ett klassiskt och stilrent porträttering av hennes barn? Jag pratar om siluetter. Har gjort såna här själv  förrut men den här instruktionen som jag hittade kan man använda. Om man inte kan printa ut på svart papper så printar man ut bilder där barnen syns i profil(kanske måste man ta nya kort). Sen klipper man ut dem, ritar på svart papper med den som mall och klipper igen. Se till att inte blyertsstrecker syns på den färdiga profilen.

-Suss

Kommentera

