Everybody loves Raymond; del 6- Ave Maria?

Jag är ingen älskar av Fernet har kanske noterats av läsare. Men en skvätt kan väl gå an, som i typ en Hanky-Panky.

Så när jag hittade en drink i Raymonds bok som i stort sett var en Hanky-Panky fast med torr vermouth så blev jag glatt överskad och blandade till. Riktigt bra drink, dåligt namn.

IMG_3857Jag valde att zesta med apelsinskal istället för citron. Jag borde döpa om bloggen till ”när livet ger dig apelsiner” för det är allt som oftast det som jag använder….

Jag motsatte mig också att skaka den här drinken, det blev rört.

Dry Maria: ger 1 drink

4 cl gin

2 cl torr vermouth

botten på en barsked med Fernet Branca (svårt att ”stänka”  med en Fernet-flaska)

för servering:

cocktailglas

apelsinzest

1. Rör ingredienserna i isfyllt rörglas till de är kalla.

2. Sila ner i glaset. Zesta apelsinskalet över drinken och låt det sedan dimpa ner i glaset.

21 down, 116 to go

-Suss

Kommentera

