Everybody loves Raymond: Never Mind

Så här på Fastlagstisdagen så känns en drink med vipad grädde som en självklarhet att skriva om. Fast om ni ska inmundiga grädde så håller er till semlor, drinken ”Never Mind” var ett riktigt bottennapp.

”Never Mind” består av lika delar gin,torr vermouth och vispad grädde. Det är inte bra. Inte ens på pappret. IMG_4094Receptet angav hårt vispad grädde så det så ut som en katastrof i glaset till råga på allt.

Jag gillar torr vermouth mer än de flesta men till och med jag har en gräns. Även har Fröken A. har gränser och hon var den stackare som var tvungen att dricka större delen. Jag smakade, gjorde en ful min och gav tillbaka glaset.

Jag känner att vi behöver en låt på det här. Egentligen borde jag väl köra något ifrån Nirvanas ”Nevermind”-platt för att ära Fröken A. och hennes tappra försök att dricka hela drinken  men min själ klarar inte distade gitarrer just nu.  Funky gitarrer som sångaren gör ekivoka rörelser med? Ja, det låter bättre. Den musikaliska drinklistan är sorely lacking in Prince och det var på tiden att det åtgärdas. När livet ger dig en dålig drink: just dance,dance,dance.

31 down,106 to go.

-Suss

Kommentera

