Everybody loves Raymond: La dolce vita

Ytterligare en kunskapslucka är tätad. Varför dricker jag inte Sweet martini oftare? För att gin och söt vermouth blir så bra med en skvätt Campari också. Och den där söta vermouthen kan också blandas, men fördel vill jag mena, med en rye eller kryddig bourbon och lite bitters. Alltså: jag föredrar Negronis eller Manhattans före en Sweet Martin. Men detta sagt: det är inga fel på en Sweet Martini. Om jag inte har bitters hemma och inte kan göra en Marconi typ. Who am I kidding? Jag har alltid bitters hemma.

Jag hittade dessa små flaskorna på Panduro och funderade på att slå till för att kunna ha ett par droppar i handväskan för cocktail-emergencies .

I vilket fall.

Sweet Martini: ger 1 drink

4 cl gin

2 cl söt vermouth

för servering:

cocktailglas

körsbär

1. Rör ingredienserna i ett isfyllt rörglas.

2. Sila ner i glaset. Garnera med körsbär. Servera.

36 down,101 to go

-Suss

Kommentera

