Inte direkt Budapeststubbe…

Jag är ett stort fan av Wes Andersons filmer och kanske borde jag göra cocktails inspirerade av hans filmer. Den senaste ”The Grand Budapest Hotel”(som jag varmt rekommenderar på en söndag eftermiddag) utspelas i landet ”Zubrowka”: vilket också är en sorts vodka. Och tänker man Budapest så tänker man Ungerna och då tänker iallafall jag på Tokajer. Kanske är Tokajer den nya sherryn? Tills vidare så får vi hållas med drömmar om bakverken i filmen. Eller det kanske bara är jag som avsagt mig mejeriprodukter fram till påsk vilket gör såna här godsaker verboten.

-Suss

Kommentera

