Ensidig frysning…

Det här med is är ”hett”; om man vill göra sådan där snygg klar is till sommarens drinkar så finns det både myter och  bra metod. Jag tycker att det här klippet jag hittade på youtube förklarar tekniken med ”directional freezing” ,typ ensidig/riktad frysning på svenska, ganska bra och ger handfasta tips. Ett annat sätt för att åstadkomma isolering är att lägga det man vill frysa i en kylväska i sin frys om man har har plats med det. Kylväskor isolerar bra fick jag lära mig på cocktailskola med Bartenders Choice Awards och t.o.m. min lilla ifrån välkänt gym ger ganska bra resultat, när jag lärde mig att inte låta isklumpen i kylväskan frysa till helt innan jag hackade upp den.

-Suss

Kommentera

