Lite svagt relaterat till drinkar…#DIY

 

IMG_5257Just nu är jag besatt av allt ifrån ”House of Hackney” i London: en inredningsbutik som inte är bra för mitt konto. Jag lyckade hålla tassarna i styr och kom därifrån med bara två saker. IMG_5258Båda i mönstret ”Hackney empire”: dels en sidentopp i färgen grenadin dels ett papper som mätte 50×70 cm. Det jag gillar med mönstret är alla de härliga figurerna, speciellt grävlingen med tiki-drink och tvättbjörnen som ser ut att försöka öppna en flaska tequila.

 

Eftersom det är som ett mantra för mig att använda saker som jag köper(och inte bara fylla skåp och lådor med sånt som kan vara bra att ha, nån gång, eventuellt, som är vackert) så var det att göra något. Toppen var inte så svårt: blev snygg med jeans. Pappret blev en anslagstavla av typen gammeldags. Jag hade sett en på ett museum strax innan jag var på House of Hackney så det var top of mind. Det är inte så att jag är virrig men jag har så mycket idéer och vill så mycket. Man ska alltid ha back-up på hårddisken säger folk:  det här är samma tänkande. Som bakstycke har jag använt lite av en gammal trasig anslagstavla som fanns i källare. På med pappret och över har jag spänt resårband som jag häftat fast med häftpistol. Sen klämde jag in det i en ram. Et voila : struktur.

IMG_5259

En annan sak som det är svårt att inte köpa på sommarens loppisar är snygga karaffer. En sak som man ofta behöver är lampor.

IMG_5261

Om man inte vill hålla på och borra i lampor eller (kanske en gammal geneverflaska i lera) så finns det ett färdigt kit på Claes Ohlson som man kan använda sig av: så länge öppningen på flaskan är tillräckligt stor kan man bara sticka ner den färdigmonterade lamphållaren. Sladden går  på utsidan men det funkar. Tar två minuter max. Inget stök och oväsen. Man behöver inte städa efteråt.

-Suss

 

Kommentera

