Everybody loves Raymond: Jag kastar yxan i sjön

Monaco på sidan 43 innehåller whiskey,vodka,Tia maria och curacao i lika delar. Men det här med Tia Maria; jag kommer inte förbi bismaken. Jag kastar yxan i sjön och konstaterar att ska det vara kaffesmak i cocktail bör det göras på ett annat sätt än med denna likör. Jag ska klura på vilket. När livet ger dig citroner;genomför en komparativ studie i kaffelikör? Tills dess;

66 down,70 to-go

-Suss

2 reaktioner på ”Everybody loves Raymond: Jag kastar yxan i sjön

  1. Man kanske kan låta kaffebönor dra i sprit? För att få kaffesmaken ut ur likörkontexten? I många glassrecept kör man kaffebönor som får dra i varm mjölk, och det ska tydligen ge bra kaffesmak. Dock har jag inte provat själv eftersom jag inte vill tänka på hur det skulle påverka kidsens, redan problematiska, sömn om de skulle käka kaffeglass 🙂

    1. Jag har idéer och recept vad det gäller både likörer och syrups. Sen finns det andra kaffelikörer att köpa. Fast jag gillar tanken på kaffeglass; skulle jag hitta en laktosfri vore lyckan total.

Kommentera

