Everybody loves Raymond;The Borne-identity

IMG_5624Det slog mig när jag såg ingredienserna till Borne på sidan 21 att proportionerna borde ändras. Så det blev 4 cl torr vermouth och 2 cl av den egengjorda apelsinlikören(efter Lindgrens recept). Det blev inte illa men inte heller underbart. Dock är det en bit på vägen. Jag tänker att det är någon sorts apéritif och att man kanske borde snegla på Vermouth Cassis och tillsätta sodavatten för en läskande drink.

Jag anser att denna drink är drucken men kommer att göra den igen när jag har tid: det kommer en uppföljare(nån gång).

68 down,68 to go (half-way done!)

Kommentera

