Bloggar&bettleri

It’s more a shift in the atmosphere:we wake up to a crispness in the air, a sweet translucency in the light that simply were not here before. Rosehips wink in the hedgerows and flocks of starlings hang like clouds above the ripening elder bushes.

-Elspeth Thomson i ”The wonderful weekend book”

Det är den tiden på året; skolorna har startat,jobbet är tillbaka i sin vanliga lunk och det är krispigt i luften på morgonen. Jag har inte behövt använda det ännu men har tagit fram vintertäcket. En rejäl filt ligger på soffkanten. Ett doftljus som inte kan kallas fräscht utan snarare mjukt och sött har införskaffats (Mariage Frères ”Thé blue” om ni vill veta). Det städades på balkongen och jag passade på att städa lite överallt annars också.

En sak som förargar mig är när man klickar på en länk på någons blog-roll och inser att bloggen inte finns längre,har flyttat eller inte uppdaterats på evigheter(ett år eller mer), så jag rensade.
IMG_5458

Om man tittar noga så ser man att det finns en ”Books&Bitters”-länk. Jag har inte startat en till blogg utan en Etsy-shop; de som känner mig vet att min kreativitet kan ta sig i de underligaste uttryck(utom när det gäller att komma på användarnamn). En del av dessa saker,typ tekanne-lampskärmar, har jag gjort flera av ifall att någon skulle känna ett behov. En annan sak som antagligen kommer dyka upp där(de jag la ut i första omgången är redan sålda) är snygga cocktail-relaterade saker. Jag kan tydligen inte gå förbi en loppis eller andra hands-butik utan att kika in och alltför ofta står det där en oputsad shaker eller en ishink och för en tynande tillvaro. Ibland lägger jag ut det på mitt instagram-konto, ibland köper jag dem och säljer vidare. Det verkar nämligen som jag har gett alla mina vänner rörglas i present redan….

För enkelhetens skulle så verkar det bästa att ha någon sorts länk mellan mina två utposter i cyber-rymden: om någon använder stor sökmotor och hamnar på inte helt rätt ställe liksom.
-Suss

Lämna en kommentar