Reads in review: the internet

Los Angeles-baren ”The Varnish” kommer till Stockholm. Den 3-4 Oktober på Story hotel är det som gäller. Another pop-up experince brought to you by Bartenders Choice awards.

-Alla som ska till New York och vill gå på Milk&Honey får rappa på: den 25 Oktober stänger de dörrarna och öppnar igen när de hittat nya lokaler.

-Jag höll på med lite research och snubblade på en samling cocktail-recept som numera är del av .se webb-museum; det står ingenstans att det är Lindgrens men jag känner igen dem. Cocktail-arkeologi och lite webb-arkeologi på en gång. Tydligen har hotet om den digitala döden undanvärjts tillfälligt.

-Jag var bjuden på gin-middag i helgen. All mat hade lagats med gin som ingrediens. Min favorit var ”Martini-aiolin

-Jag försökte göra doftljus härom veckan. Hade en vag tanke om att göra ljus som luktar som mina favorit cocktails. Det gick inte så bra: de är fina men luktar inget, ”ett par droppar eterisk olja” jo jag tackar jag. Jag får bränna mina doftlösa ljus och lägga till ett fint ifrån &other stories. Jag är mycket nöjd med ”7:e våningen” även fast det inte luktar drink(utan snarae en kombination av trä och läder vilket får mig att tänka på ett mysigt hemmabibliotek,också bra).IMG_5724

-Loving cup har läst Hemingway och gjort drinkar på det. I love me some literary cocktails.Hemingway gillade cocktails punkt.

-Suss

Kommentera

