Reads in review; the internet

-Ourselves Alone,den underbara baren i Köpenhamn,kommer inte att öpnna igen i gamla lokalerna. För ett tag sedan var det en översvämmning och bar,hyresvärd och försäkringsbolag kan inte komma verens. Mer info här. Vi hoppas att de hittar nya lokaler och öppnar igen snart.

-Årets Blossa-glögg blir med lavendelsmak. Jag är avvaktande positiv till detta. Dessutom har de gjort en lättglögg med fläder och citron. Kan bli hur bra som helst.

-Jag noterade att aeter&essence-fabriken har gjort en saltlakritsessence vilket gör att saltlakritssyrup är mycket enklare att göra. Det blir en bra syrup, svagt brun i färgen. Det är på gott och ont syrupen inte blir svart och således inte drinken heller. Fast det behövdes en del livsmedelsfärg för att den jag gjorde av lakritspulver och salmiak skulle bli riktigt bra i vilket fall. Den essence-baserade är enkel att göra, god att dricka;jag tycker att den smakar bra även om jag skulle vilja ha en tydligare salmiak-kick. Men som alltid är det en fråga om tid och ork; denna är helt klart funktionell i de flesta fall. Och håller längre,och blir billigare.

Kommentera

