Cocktail-clutter

Jag håller just nu på att läsa Gretchen Rubins ”The Happiness project”; en bok om Rubin försöker skapa mer lycka i sitt liv Jag är inte klar ännu, och det är mycket möjligt att det blir en ”Happiness project-cocktail” framöver, men en av de första sakerna hon tacklar är myckenheten av saker i sitt hem bl.a. golvet,garderoben och hemmakontoret.

Jag är själv någon som med åren gjort det till ritual att ägna Januari åt att rensa i garderoben,äta ur skafferiet och allmänt försöka göra mig av med sådant i livet som helt enkelt inte funkar. Däremot så borde jag rensa min sekretär och min dator oftare.

Jag har som mål att blogga minst en gång i veckan, gärna fler. Om jag bloggar ofta så är det ”top of mind” och man kan få idéer från olika håll, jag har så att säga på sig blogg-ögonen ofta. För mig funkar det bättre helt enkelt. Det är inte brist på disciplin men det är mer funktionellt att skriva många små inlägg. Tyvärr så funkar inte allt. En del drinkar blir dåliga, saker går i stå, jag tappar lusten, jag glömmer fotografera/skriva ner vad jag gjort osv.

Här följer, för varken första eller sista gången, lite länkar till saker som inte blivit av och som troligtvis inte kommer bli av heller.

– När livet ger dig citroner: kolla vilken sort de är? I det här numret av Icas webtidning så kan man bläddra fram till uppslaget där olika citronsorter beskrivs. For for the besserwisser in you…

-Cocktail som smakar papper? Jag är grymt sugen på den här men nyklippt gräs är svårt att få tag på i Oktober.

-Jag är sugen på att göra egen amaretto(Suss gör likör!!) men jag har två fulla flaskor så det får anstå tills vidare. Här finns recept om någon annan känner sig hågad.

-Jag ligger efter med läsningen av webtidningen ”Cocktaillovers magazine”. Jag tror att jag kommer ta till mig web-tidningar ”på riktigt” när jag skaffar padda.

-Grymt inspirerande pyssel: så mycket på den här sidan har gett mig uppslag till både det ena och det andra. Speciellt det där moln paraplyet gillar jag; som stolt medlem i ”The Cloud Appreciation Society” så borde jag göra mer ”moln-cocktails”.

-Suss

Kommentera

