Reads in review: Om språket,spriten och städerna

Så här på söndagsmorgonen vill jag passa på att tipsa om några saker man kan sysselsätta sig med för att bekämpa sin söndagsångest:

1. Den har kommit nu, listan över ord som borde få gå i pension 2015. Jag måste jobba på mitt vokabulär och hitta nya populärkulturella uttryck att anglifiera min svenska med.

2. Den här artikeln på punchdrink.com om just barer i fiktionen.

3. Första avsnittet i en serie om städer som de porträtteras i fiktionen hittar ni här; det handlade om ”Stockholm-den lugubra staden”. Så himla bra, den får mig att vilja läsa Östergren(vilket jag inte har gjort underligt nog). Visst det var under julen men jag hade nog i vilket fall stannat upp och bara lyssnat. Så bra tyckte jag det var. Ser ivrigt fram emot nästa avsnitt,när det nu kommer.

4. Om det är så att ni är i en stad ni inte känner till,inte har läst om, och vill ta en drink på en riktig bar trots att det är söndag så kan ni använda den här länken.

5.Låt mig först påpeka: Drugs are bad. Men amerikanerna har en annan syn blah blah blah. Min poäng är att webserien ”High Maintenance” är lagom att ”binge-titta” på under en Söndags-eftermiddag(man bör inte se det på jobbet pga droger och naket).
Det är olika avsnitt, med helt olika karaktärer i New York (även fast vissa återkommer ibland) och historierna knyts ihop av att de köper weed av samma man. Bitvis är det riktigt roligt och också observant.

Yes, your hand looks better today but I’m probably just saying that because I know you don’t have health insurance.

-En av karaktärerna till en annan (båda höga) i en episod.
IMG_6783

6. Köp tulpaner.

-Suss

Kommentera

