Det blir en annan sorts ”bar” den här veckan…*

IMG_6827

Jag har återvänt till jobbet den här veckan, efter ledigheten. Jisses vad trött man kan bli, och vad osugen jag är på att sätta sig framför datorn efter jobbet.

Vad jag däremot blir sugen på är fika. I enlighet med den förbättringsiver som man ägnar sig år varje Januari så har jag försökt att byta ut eftermiddags-sockret mot något lite mer substantiellt. Jag har gjort ”granola-bars”. Eftersom dadlar är en av huvudingredienserna så passar de utmärkt så här efter julen när den lokala butiken rear ut sådana och annan torkad frukt.

Jag har använt det här receptet fast jag hackar mandlarna i mixern dem också för att göra det hela lite mindre ansträngande för mina tänder. Jag packade in dem i vad jag hade och förvara dem i frysen för fräschetens skulle. Väldigt goda.

-Suss

* Ordvits om någon inte fattade det.

Kommentera

